jennifervanstaalduinen.reismee.nl

lección de español

Heb vandaag mijn eerste spaanse les gehad. Zoveel informatie in een keer, hoop dat ik het morgen nog weet haha. Gelukkig kan ik al beetje spaans verstaan, want mijn profesor de español praat niet veel engels. Heb de rest van deze week nog meer spaanse lessen. Vanmorgen heb ik voor het eerst gekeken hoe de moestuin eruit zag bij een basisschool. Gisteren heeft het geregend in Cochabamba (en helaas ook veel onweer) en dat is dus gunstig voor de plantjes :). De rest van de week ga ik nog naar 3 andere scholen om te kijken hoe het daar is.

Gister ben ik met een andere vrijwilliger (Joris) naar el Cristo de la Concordia geweest. Het was maandag dus de kabelbaan was dicht. Dus gingen we trappen lopen, volgens wikipedia zijn het 1399 treden

Surprised
. Nam wel pauzes tussendoor, want door de hoogte raakte ik snel buiten adem. Maar het is de moeite waard, want je hebt dan een prachtig uitzicht over de stad. Wist niet dat Cochabamba zo groot was. De terugweg was veel makkelijker, een meisje uit zwitserland liep met ons mee want ze had gehoord dat het niet veilig is om in je eentje te lopen. Er zijn namelijk jongeren die mensen beroven.

Tip número 2: Neem de kabelbaan, taxi naar el Cristo de la Concordia of loop met meerdere mensen.

Vervolgens wilden we naar Palacio Portales gaan, maar op maandag is die dicht. Er was daarnaast nog een klein museum van opgezette dieren en fossielen. Daarna zijn we nog wat wezen drinken en afscheid genomen van Katharina.

Het weekend was ook wel grappig in Quillacollo. Er was een markt waar ze allerlei kleine dingen verkochten. Dus kleine auto's, kleine huisjes, voedsel in het klein. Mensen kopen dit, zodat ze bv. volgend jaar een goede oogst hebben of in de toekomst een mooie auto krijgen. Er was ook een optocht waarbij kinderen van verschillende scholen gingen dansen. Ze droegen hele mooie pakken en het was erg leuk om te zien!

Het op en neer reizen van Cochabamba naar Quillacollo ging goed. Ik reed in een trufi, dat is een klein wit busje waar zitplek is voor ongeveer 11 á 15 plekken. Meestal zit het helemaal volgepropt met mensen, maar het kost ook erg weinig namelijk 2,20 Bolivianen (ongeveer 25 cent).

Hier in Bolivia eten ze in de middag en avond warm. Heb vandaag almuerzo completo genomen. Dat was sopa de arroz (soep met rijst) en milaneza (gepaneerde kip, rijst, aardappel en rode bieten) mmmm lekker en dat voor maar 10 Bolivanen (ongeveer €1,10). In het weekend heb ik fricassee en charque op. Fricassee is heel mals vlees met veel sap, het ziet er niet erg smakelijk uit maar het is wel erg lekker. En charque is gedroogd vlees en wordt vervolgens gefrituurd (noemde het vroeger boomschors omdat het daarop leek). Dit eet je met gekookte ei, stukje kaas, aardappel en maïs (zoo lekker!!!!!). En kan nog wel doorgaan van wat allemaal lekker is. Van zoveel lekkere eten moet ik maar eens gaan kijken of er in de buurt een sportschool te vinden is!

Groetjes,

Jennifer

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!