jennifervanstaalduinen.reismee.nl

Nog maar een week!

Nog maar een week en dan vlieg ik al! Nee niet naar Colombia maar naar Bolivia haha. Heb vaak gehoord wanneer ga je nou naar Colombia? Ik snap de verwarring wel want het ligt allebei in Zuid-Amerika en de namen lijken wel op elkaar. Maar Bolivia ligt toch echt in het midden van Zuid-Amerika en heeft geen strand.

Ik vind het wel spannend om voor het eerst alleen te vliegen. De vlucht duurt ook 20 uur en moet twee keer overstappen :S, als dat maar goed gaat haha! Mijn oom haalt me wel gelukkig op van het vliegveld. Ik ben namelijk zelf half boliviaans en heb familie wonen in Bolivia. Mijn oma woont in Quillacollo en dat is vlakbij Cochabamba waar ik stage ga lopen. Ik ben denk 7 jaar geleden voor het laatst geweest en er is denk veel veranderd.

Deze laatste week staat in teken van afscheid nemen en koffer inpakken. Best lastig, want wat neem je mee voor een half jaar?! Zal ook ruimte moeten overhouden om kado's mee te nemen voor mijn familie en natuurlijk mogen de kazen en stroopwafels niet ontbreken.

De stichting waar ik stage ga lopen heet NME Mundial. NME mundial heeft verschillende projecten opgericht. Ze geven op verschillende basisscholen theorie- en praktijklessen over het leren kweken van groenten & fruit. Hierbij moeten de kinderen een moestuin aanleggen en onderhouden. Ik ga hierbij meehelpen en voorlichtingen geven over groenten & fruit. Daarnaast bestaat het project 'square foot garden', hierbij leren ze aan gezinnen (voornamelijk huisvrouwen) hoe ze hun eigen moestuin kunnen aanleggen. De moestuinen zijn 1,20m x 1,20 m en worden in 16 vakjes opgedeeld. Zodat er 16 verschillende groenten verbouwd kunnen worden. Project is opgericht om de mensen te stimuleren om hun eigen groenten te verbouwen met weinig geld en ruimten. Ik ga hier ook aan meehelpen en zal in het spaans moeten communiceren. Ik zal daarom ook spaanse lessen in Bolivia nemen, porque mi español no es muy bueno jajajaja ( zo lachen ze in het spaans in plaats van hahaha). NME Mundial heeft ook een eigen website: http://www.nmemundial.org/. Je kunt namelijk ook sponsor worden en de projecten ondersteunen door een bijdrage over te maken.

Ik heb er in ieder geval veel zin in! En zal volgende week weer bloggen maar dan vanuit Bolivia!:D

Groetjes, Jennifer

Reacties

Reacties

Claudia van der Hoeven

Super gaaf Jen ik ga je missen hoor!! Komt helemaal goed met jou daar in Bolivia! Ben trots op je! Gaan wij elkaar nog zien? Dikke knuffel en kus xx

Vanny Tapia Escobar

Ohhh liefie! Leuk geschreven, Ik vind het ook heel spannend en super leuk voor je!

Kussie

Arjen van NME Mundial

Hi Jennifer
Heel veel plezier en succes in Cochabamba!
Ik denk dat je zeker veel voor NME Mundial kan betekenen!
En dat we onze projecten nog beter kunnen uitvoeren dankzij jou.
En ik kijk uit naar jou berichtje in onze maandelijkse nieuwsbrief! Hier kan iedereen die interesse heeft zich aanmelden: http://nmemundial.org/nl/nieuws.shtml

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!